.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عکس: عامل پرتاب گوجه به احمدی‌نژاد

تعدادی از دیپلمات‌های حاضر در اجلاس ژنو، در اعتراض به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در خصوص اسرائیل، سالن را ترک کردند.

به نوشته بی‌بی‌سی نیوز، پس از این که احمدی‌نژاد اسرائیل را دولتی «نژادپرست» خواند، اکثر نمایندگان اتحادیه اروپا در سالن اجلاس، محل را ترک کردند م .

بر اساس این گزارش، دو معترض که کلاه گیس رنگی به سر داشتند، در ابتدا وقفه‌ای در سخنرانی رئیس جمهور ایجاد کردند، اما با هدایت آنها به خارج از سالن از سوی پلیس، وی به سخنرانی خود ادامه داد.

معترضان در حالی که فریاد می‌زدند «نژاد پرست، نژادپرست» به سوی احمدی‌نژاد گوجه فرنگی پرتاب کردند که دو عدد آن به احمدی نژاد اصابت کرد.


تنش در سخنرانی رئیس جمهوری ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد گفت که پس از جنگ جهانی دوم، به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، «خشن‌ترین نژادپرستان در فلسطین» حاکم شدند.

وی در سخنرانی خود افزود: «پس از جنگ جهانی دوم، با تجاوز و لشکرکشی ملتی را آواره و عده‌ای را از اروپا، آمریکا و دیگر کشورها به سرزمین آنان منتقل کردند و حکومتی کاملاً نژادپرست را در سرزمین اشغالی فلسطین برپا کردند.»

احمدی‌نژاد با انتقاد از پیروزمندان جنگ‌های جهانی اول و دوم اظهار داشت که «شورای امنیت» از موارد جنگ جهانی اول و دوم است و آنها با چه منطقی برای خود امتیاز وتو قائل شده‌اند.

وی در ادامه، منطق حق وتو را مصداق «تبعیض، بی‌عدالتی، نقض حقوق انسانی و تحقیر اکثریت انسان‌ها و کشورها» دانست.

به گفته احمدی‌نژاد، «این شورا عالی‌ترین و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در صلح و امنیت جهانی است. وقتی تبعیض قانونی وجود داشته باشد و منشا قانون به جای عدالت و حق، ‌زور و قدرت باشد، چگونه می‌توان انتظار عدالت و صلح داشت.»

وی ایالات متحده، اروپا و اسرائیل را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در جهان کرد و گفت: «خودخواهی دولت وقت آمریکا منشاء جنگ‌های اخیر در جهان بوده است.»

رئیس جمهوری ایران ادامه داد: «آیا حمله آمریکا به عراق با طراحی صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنان در هیئت حاکمه وقت آمریکا که از یک طرف بر صندلی قدرت تکیه زده‌اند و از طرفی صاحبان شرکت‌های تولید سلاح هستند، نبوده است؟»

این اجلاس پیش‌تر از بیم تبدیل تریبونی برای بیان اظهارات «یهودستیزانه» از سوی آمریکا، کانادا، اسرائیل، استرالیا، آلمان، ایتالیا، مجارستان، نیوزیلند و هلند تحریم شده بود. فرانسه نیز هشدار داده بود که اگر از تریبون این اجلاس، به اسرائیل حمله شود، آن را ترک می‌کند.

بی‌بی‌سی نیوز نوشته است که ترک محل اجلاس از سوی دیپلمات‌های اتحادیه اروپا برای سازمان ملل به عنوان برگزار کننده این اجلاس که در تلاش برای ایجاد وحدت جهانی در خصوص مبارزه با نژادپرستی است، شکست تلقی می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.